Del : SMS
Berlingske Business

SAS og Norwegian mundhugger om service

SAS/
Foto:

SAS-direktør har kaldt Norwegian for 'lavserviceselskab', og det får det norske flyselskab til at fare i flint. SAS fastholder betegnelsen.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS' koncerndriftsdirektør Flemming Jensen kaldte i sidste uge den norske rival Norwegian for for et 'lavserviceselskab', og det får nu Norwegian op i det røde felt.

Bemærkningen faldt i nyhedsbrevet Check-In.dk, men den falder Norwegian så hårdt for brystet, at flyselskabet føler trang til at lette trykket og svare igen.

"SAS bør løfte blikket og se hvad deres konkurrenter, som ikke har sugerøret langt nede i pengetanken hos de skandinaviske stater, rent faktisk tilbyder sine rejsende. For det er åbenbart, at de ikke hved, hvad de snakker om. Flere og flere vælger at flyve med Norwegian hver eneste måned, noget vore månedlige trafikktal er et synlig bevis på. Vi er overbeviste om, at en afgørende årsag til dette er vort meget konkurrencedygtige produkt," siger informationschef Lassa Sandaker-Nielsen fra Norwegian, der dog tror kunderne sagtens "kan gennemskude SAS-retorikken", til Check-In.dk.

Hans kollega hos SAS, pressechef Trine Kromann-Mikkelsen, peger på, at SAS omvendt per definition ofte bliver kaldt dyr.

"Om det er forkert at kalde konkurrenternes service for lav, underforstået lavere end hos SAS, kan der være forskellig holdninger til. Men det er vel ikke værre end at sige, at SAS per definition er dyrere," siger hun til Check-In.dk.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere