Del : SMS

SAS mister markedsandel i Købehavns Lufthavn

SWEDEN-TRANSPORT/
SAS mistede i 2015 en halv million passagerer i Københavns Lufthavn og har for første gang nogensinde en markedsandel på under 40 pct. i den danske hovedstads-lufthavn. Foto:

Med passagertabet havde SAS i 2015 en markedsandel på 38,7 pct. i Københavns Lufthavn mod 42,1 pct. året før.

Artiklen fortsætter under annoncen

SAS mistede i 2015 en halv million passagerer i Københavns Lufthavn og har for første gang nogensinde en markedsandel på under 40 pct. i den danske hovedstads-lufthavn.

Det skriver branchesitet Check-in.

- SAS gik fra 10,8 mio. passagerer i 2014 til 10,3 mio. i 2015. Når man holder dette op imod, at SAS totalt set mistede 214.000 passagerer i hele 2015, så må der nødvendigvis være andre markeder, hvor der har været fremgang, skriver Check-in.

SWEDEN-TRANSPORT/

Med passagertabet havde SAS i 2015 en markedsandel på 38,7 pct. i Københavns Lufthavn mod 42,1 pct. året før. Det er første gang nogensinde, at SAS er under 40 procent i markedsandel på lufthavnens tidligere så store hovedmarked.

SAS leverer igen overskud

SAS er dog stadig markant større end nummer to på listen, ærkekonkurrenten Norwegian, der ifølge Check-in oplevede en fremgang fra 4,2 mio. passagerer til 4,5 mio. passagerer - stadig mere end 6 mio. passagerer mindre end SAS.

- SAS må som etableret spiller i marked, med over 50 procents markedsandel på de ruter, vi beflyver fra Københavns Lufthavn, leve med nogen nedgang i markedsandele i takt med at nye eller eksisterende konkurrenter træder ind på ruter, som SAS betjener, siger Simon Pauck Hansen, direktør for Network & Partners i SAS til Check-in.

SAS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere