Del : SMS
Berlingske Business

SAS gik fra dramatisk spareplan til rekordsalg

SAS indgår aftale med kabinepersonale og redder foreløbigt fir
Kunderne valfarter igen til SAS Foto:

SAS' store spareplan var knap nok faldet på plads, før selskabet lancerede en stor online-kampagne med en million billetter, der var til salg en uge. Og kunderne strømmede til.

Artiklen fortsætter under annoncen

Efter at have forhandlet sig frem til en massiv spareplan, der kostede store ofre hos medarbejderne, forsøgte flyselskabet SAS straks at vende opmærksomheden over mod mere positive ting, nemlig billige billetter.

Og come-back-øvelsen er i dén grad lykkedes. SAS har aldrig solgt så meget online på en enkelt dag, som da selskabet satte gang i en uge-kampagne med en million billige billetter til salg fra 20. til 27. november.

”Vi er særdeles tilfredse. Salget er klart over vore forventninger, og på selve torsdagen, hvor vores kampagne startede, blev der sat rekord med salg online. Man kan roligt sige, at kunderne tog flot imod os efter nogle urolige dage,” siger global salgsdirektør i SAS, Elisabeth Milton Hemmingsen, til netmediet standby.dk og fortsætter:

En atypisk kampagne

“Man kan ikke direkte sammenligne tidligere kampagner i år, som har været af længere varighed. Endelig er det heller ikke et tidspunkt på året, hvor vi normalt ville gå ud med en ny kampagne. I år syntes vi imidlertid, at tiden var inde," siger hun.

Aalborg og New York har været de mest populære destinationer, mens salget af billetter til europæiske destinationer er mere spredt.

"Efterspørgslen på billetter til de internationale ruter har været ekstra stor, og igen topper New York. Vi er glade for at få en ekstra afgang ind fra København til april. Men også den ny rute til San Fransisco kommer fint fra start til april. Der er allerede nu meget fine bookingtal, ” siger Elisabeth Milton Hemmingsen til standby.dk

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere