Del : SMS
Berlingske Business

SAS fortsat blandt Europas mest præcise flyselskaber

pix-sas123_business
Foto:

Tyrolean Airways, Easyjet og SAS blev sidste år de tre mest præcise blandt Europas store ruteflyselskaber - nederst på listen blandt de største selskaber landede Iberia, Turkish Airlines og British Airways.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver branchesitet Stand By.

- Det lykkedes ikke SAS at genvinde de seneste års position som Europas mest præcise store flyselskab. Opgørelsen for 2012 kom i lørdags fra Flightstats.com. SAS bruger tallene fra Flightstats til at markedsføre sig som et af Europas mest præcise store flyselskaber, oplyser Stand By.

SAS havde i 2011 88,2 pct. af samtlige 239.320 afgange fremme ved ankomstgaten til tiden, det vil sige inden for max 15 minutter efter ankomsttiden i tidstabellen. I 2012 steg tallet til 248.824, men rettidigheden faldt til 87,91 pct.

- SAS endte dog på en hæderlig tredjeplads blandt ruteflyselskaber, der sidste år havde over 100.000 flyvninger - men måtte se sig slået af Austrian Airlines' datterselskab, Tyrolean Airways, og Easyjet, skriver branchesitet.

Amerikanske Flightstats.com indsamler dagligt punktlighed på ca. 150.000 flyvninger med ruteflyselskaber verden over. Flightstats konstaterer blot præcision - om årsagen er uden for flyselskaberne kontrol, fremgår ikke.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere