Del : SMS
Berlingske Business

SAS fløj med flere tomme sæder i december

SAS
SAS fly Airbus 340 fotograferet i Københavns Lufthavn søndag den 25. oktober 2015. Foto:

SAS fløj med flere tomme sæder i december trods en trafikvækst på 7,9 pct. målt på antal fløjne passagerkilometer (RPK) i forhold til samme måned sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det viser SAS' trafiktal for rutetrafikken, der er offentliggjort tirsdag formiddag.

Luftfartsselskabets sædekapacitet (ASK) steg således med 12,7 pct., hvilket medførte en kabinefaktor på 68,2 pct. Det var 3,1 pct.point mindre end i december sidste år.

SAS leverer igen overskud

SAS transporterede 1,9 mio. passagerer i måneden, hvilket var 2,1 pct. højere end samme måned i 2014.

Hos SAS fokuserer topchef Rickard Gustafson på passagervæksten.

»Trafikvæksten i december er positiv og skal ses i relation til vores udvidede interkontinentale udbud og mere sæsonbetonet trafik i Europa. Vores kommercielle satsninger giver resultater, hvilket afspejler sig i en kundetilfredshed, som er blandt de højeste, vi nogensinde har haft. Det inspirerer os til at fortsætte med at arbejde på yderligere forbedringer, samtidig med at vi med stigende intensitet fortsætter med at effektivisere virksomheden«, siger Rickard Gustafson ifølge en pressemeddelelse.

fly

Den valutajusterede yield, der dækker over omsætningen per fløjet passagerkilometer, faldt med 9 pct. i december.

17BUSSAS-193206.jpg

 

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere