Del : SMS
Berlingske Business

SAS-ejere ånder ledelsen i nakken

Widerøe_SAS_Business
Det norske datterselskab Widerøe skal give SAS penge i kassen. Foto:

Det er endnu ikke lykkedes SAS at sælge hverken flyselskabet Widerøe eller handlingselskabet SAS Ground Handling, som er en vigtig del af redningsplanen sammen med ændrede arbejdsvilkår og effektiviseringer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Hos ejerne, som blandt andet tæller staterne i de tre skandinaviske lande, holder man SAS-ledelsen i kort snor. De vil være sikre på, at frasalgene gennemføres i et passende højt tempo, skriver Check-in.dk.

- Vi har en meget klar forventning om, at frasalgene gennemføres inden for en rimelig tidshorisont, siger kontorchef Peter Brixen fra det danske finansministerium til Check-in.dk uden at ville sige, hvor meget tid SAS har til at sælge de to aktiviteter fra, da det ville stille eventuelle købere i en gunstig position.

Det forudsætter naturligvis, at der er interesserede købere, noterer han. Ifølge Check-In havde SAS, da spareplanen blev præsenteret, i november i længere tid forhandlet med Swissport om SAS Ground Handling, men ifølge Check-Ins oplysninger strandede de forhandlinger før jul, og SAS har siden ikke været i forhandlinger med en potentiel køber. Flere luftede deres interesse for Widerøe, umiddelbart efter at selskabet blev sat til salg. Men siden har der været meget stille om et eventuelt salg, noterer Check-In.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere