Del : SMS
Berlingske Business

SAS-direktør: Det bliver gratis at flyve med SAS i 2018

pix-Scandinavian
I fremtiden kan det være gratis at flyve med SAS, såfremt du accepterer at se reklamer undervejs, fortæller selskabets marketingschef. Foto:

I fremtiden skal SAS ikke tjene penge på flyrejser. Priskrigen mod Norwegian er allerede tabt, siger norsk SAS-direktør.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skal være slut med at konkurrere med Norwegian på pris, lyder det fra SAS' norske salgs- og marketingchef, Eivind Roald. Allerede i 2018 kan det nemlig være gratis at flyve med SAS. Kunderne skal kun betale skatter og afgifter, resten skal finansieres af reklamer og mersalg.

"I dag accepterer man reklamer på Spotify mod gratis musik. På samme måde vil du kunne få en gratis flyvetur mod at du skal modtage en del reklamer," siger han til det norske erhvervsmedie e24.no.

File photo of Rickard Gustafson, CEO and President of SAS Group

Også for medlemmer af bonusordningen EuroBonus, vil der være nye toner i fremtiden. Medlemmer skal kunne tjene bonuspoint hos samarbejdspartnere.

"Forestil dig, at du om bord på flyet bliver spurgt om du vil se en tre minutter lang reklame for BMW. Hvis du svarer ja, får du 500 bonuspoint på din konto. I slutnigen af reklamen bliver du spurgt, om du vil prøvekøre bilen, når du ankommer. I så fald får du yderligere 1000 bonuspoint. Det er point, vi har solgt til BMW, og som de kan dele ud, som de ønsker," fortæller Eivind Roald.

Til gengæld bliver billetterne dyrere for alle de passagerer, der ikke vil have reklamer, fortæller han.

pix-SAS-spareplan2014

"Priserne vil stige og halleluja for det. Så kan vi få flere ruter, flere lounger og bedre teknologi. Det nytter ikke at sælge billetter, som ikke engang dækker landingsafgiften. Det er helt fint at det koster 599 kroner til Bergen og 1.200 til København (fra Oslo, red.)," siger salgschefen.

Han fortæller samtidig i interviewet, at det er slut med at SAS skal være et flyselskab for alle. Fremover er er fokus på en snævert defineret målgruppe af passagerer, der flyver fem eller flere gange om året, er i alderen 30-55 år og har højt indtægt.

Målet er fremover at løse kernemålgruppens tidsproblemer. Det skal blandt andet ske via samarbejde med den kontroversielle chaufførtjeneste Uber og supermarkedssalg gennem en app.

SAS Passagerer

Torsdag 1

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere