Berlingske Business

SAS-chef godt tilfreds med trafikvækst i dramatisk måned

pix-sasfly
Foto:

SAS' aktiviteter synes ikke synderligt påvirket af en meget turbulent november, hvor ledelse og ansatte skulle igennem nogle skrappe overenskomstforhandlinger, som endte med omfattende nedskæringer.

Artiklen fortsætter under annoncen

- November var en dramatisk måned for SAS, og set i det lys, kan vi være godt tilfredse med trafikvæksten. Det er også tilfredsstillende at se den stærke respons på vores priskampagne, som kørte i slutningen af november. At SAS så hurtigt genvinder kundernes tillid er naturligvis glædeligt, siger SAS' koncernchef, Rickard Gustafson, i en meddelelse.

SAS oplevede således en trafikvækst, målt på antal fløjne passagerkilometer, på 6,3 pct. i november og en vækst i antallet af passagerer på 2,7 pct. Endelig steg indtjeningsmålet yield'en med 3,1 pct. i oktober.

SAS oplevede en stærk respons på sin salgskampagne i slutningen af november, og antallet af bookings var i løbet af kampagnen mere end 20 pct. over samme periode sidste år, skriver SAS.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen