Del : SMS
Berlingske Business

SAS afviser kritik af brændstoftillæg

SAS leverer igen overskud
ARKIVFOTO Foto:

Priserne på jetfuel er faldet i kølvandet på de faldende priser på råolie.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det har fået flere flyselskaber til reducere brændstoftillæg gene, men SAS fastholder indtil videre sit tillæg. Og nu afviser luftfartsselskabet kritikken af de høje tillæg, skriver branchemediet Check-in.

SAS mener, at det er det er totalprisen, der er afgørende. Og i sidste ende er det markedskræfterne, der regulerer, om priserne er for høje.

SWEDEN-TRANSPORT/

Tobias Jönsson, direktør for SAS Revenue Management, siger, at det er opfattelsen hos SAS, at "de fleste kunder i højere grad fokuserer på totalprisen end de specifikke priselementer og afgifterne".

- Totalprisen til kunderne er en kombination af udbud og efterspørgsel for vores produkt på ethvert tidspunkt. Yielden har været faldende hos SAS gennem de seneste måneder, hvilket viser, at det er blevet billigere for kunderne at rejse med SAS, selv inden brændstoftillægget blev sænket i november, siger han.

I sidste uge skrev Check-in, at SAS i 43 måneder i træk fra april 2012 frem til november 2015 har haft et uændret brændstoftillæg på trods af faldende oliepriser.

hd

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere