Del : SMS

SAS aflyser 766 afgange på grund af mangel på piloter

SAS flyver sorte tal hjem i stærkt andet kvartal Ryanair taber
ARKIVFOTO. Foto:

Fra starten af februar og frem til midten af maj er det skandinaviske luftfartsselskab SAS nødt til at aflyse i alt 766 flyvninger, hvilket kommer til at ramme omkring 10.000 passagerer, der allerede har booket billet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Grunden til de mange aflyste flyafgange skal findes i, at det tager længere tid end forventet at uddanne nye piloter til SAS' datterselskab Cimber, skriver branchemediet check-in.dk.

Den akutte pilotmangel er ifølge mediet opstået som følge af, at SAS oprindeligt flyttede selskabets piloter med over til Cimber, da man overtog selskabet i begyndelsen af 2015. Sidenhen fik SAS behov for selv at øge bemandingen på egne flyvninger, hvorfor piloterne blev trukket tilbage i moderselskabet.

Men den kalkulerede tidsramme for at uddanne nye piloter til Cimber har vist sig ikke at holde.

SWEDEN-TRANSPORT/

- Det er en udfordrende proces at få ansat og skolet piloter til Cimber, og det har vist sig at være mere langsommeligt end forventet. Vi håber, at vi er kommet helt i mål i midten af maj, siger SAS' pressechef, Trine Kromann-Mikkelsen, til check-in.dk.

Aflysningerne rammer primært de nordeuropæiske ruter, hvor det især er weekendafgange samt ruter med natstop, der vil blive berørt, skriver branchemediet.

SAS leverer igen overskud

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere