Del : SMS

Ryanair skuffer i tredje kvartal

Ryanair sørger for opdriften i Københavns Lufthavn Ryanair til
ARKIVFOTO. Foto:

Det irske lavprisselskab Ryanairs overskud løb i tredje kvartal i det forskudte regnskabsår 2015/16 op på 102,7 mio. euro.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det var 49 mio. euro mere end i kvartalet året før - alligevel var det var mindre, end det analytikerne havde ventet ifølge estimater fra Bloomberg News. Her var forventningen et overskud på 118,2 mio. euro.

Ryanair har haft fordel af, at priserne på jetfuel er næsten 40 pct. lavere end for et år siden. Alligevel kan det Dublin-baserede lavprisselskab mærke efterdønningerne af terrorangrebet i Paris i november sidste år, og en nedgang på 1 pct. på billetpriserne i kvartalet ventes at accelerere til 6 pct. i det aktuelle kvartal, påpeger selskabet i sit regnskab ifølge Bloomberg.

NETHERLANDS-IRELAND-TRANSPORT-AVIATION-RYANAIR

Ryanair venter fortsat at øge trafikken med 26 pct. i rengskabsårets fjerde kvartal 2015/16. Det er 4 pct.point mere end tidligere anslået, og det gør det muligt at lande et overskud i den øvre ende af forventningen på 1175-1225 mio. euro, oplyser selskabet.

Samtidig varsler Ryanair et aktietilbagekøb på 800 mio. euro, skriver Bloomberg.

FILE IRELAND ECONOMY RYANAIR EARNINGS

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere