Del : SMS
Berlingske Business

Ryanair-boss: Jeg er ligeglad om vi har vundet eller tabt

Ryan Air Ryanair???s Chief Executive Officer, Michael O???Leary
- Vi mener, vi har ret. Og vi mener, at de danske medier er unfair og har behandlet os dårligt. Men det er deres ret, og de danske kunder har stemt med fødderne, siger administrerende direktør Michael O'Leary. Foto:

Ryanair går frem på trods af, at selskabet kæmper med fagforeningerne. Sæderne er fyldt, og så er chefen glad.

Artiklen fortsætter under annoncen

Lavprisflyselskabet Ryanair er synonymt med vrede fagforeninger og lave lønninger. Det bragte i 2015 selskabet i en kæmpe slåskamp med fagforeningerne, og selskabets navn er stadig så betændt, at det er en mediehistorie, når politikere flyver med det.

Det betyder dog ingenting for Ryanairs administrerende direktør Michael O'Leary, der tirsdag er i København for at præsentere selskabets vinterflyveplan.

- Vi mener, vi har ret. Og vi mener, at de danske medier er unfair og har behandlet os dårligt. Men det er deres ret, og de danske kunder har stemt med fødderne, siger administrerende direktør Michael O'Leary.

Ryanair sørger for opdriften i Københavns Lufthavn Ryanair til

Han virker som en man, der nyder angrebene for at underbetale sine medarbejdere.

- Nogle forstår ikke, at dårlig medieopmærksomhed sælger flere sæder end god.

- Det bedste, der kunne være sket for os, var netop at fagforeningerne rablede op om den danske model og prøvede at stoppe os. Alle kendte os efter det, siger Michael O'Leary.

FRANCE-BRITAIN-TRANSPORT-TOURISM-AVIATION

Ryanairs brand er faktisk blevet bedre efter miseren. Men det vil direktøren ikke henlede opmærksomheden på, fordi brandet var så rædsomt, at det kun kunne gå fremad.

- Vi kan fint blive enige om, at vores brand og image ikke er særligt godt. Men vores sæder er 90 procent fyldt op.

- Så hvis vi taler om, om vi tabte eller vandt. Så er vi ligeglade, så længe vores sæder er fyldt op og vi vokser. Har vi vundet eller tabt? Jeg er ligeglad, siger direktøren.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere