Del : SMS
Berlingske Business

Rekordsalg af Rolls-Royce

Pix-Rolls
Der blev solgt 3.575 Rolls-Royce verden over sidste år. Foto:

Verden over blev der sidste år solgt 3.757 biler af mærket Rolls-Royce. Det er det største salg i selskabets 108-årige historie. Ifølge Rolls-Royce har selskabet haft danske kunder i 2012.

Artiklen fortsætter under annoncen

Der er godt nok finanskrise, men det afholder ikke rigmænd med rigtig mange penge på lommen fra at købe en bil af den absolut dyreste slags.

Engelske Rolls-Royce har netop annonceret, at firmaet sidste år solgte det højeste antal biler i selskabets 108-årige historie.

Mere præcist blev der sidste år verden over solgt 3.575 eksemplarer af den berømte og prestigefyldte engelske overklasse-bil.

Selskabet skriver selv, at der har været et stærkt salg i en række regioner verden over.

Største fremgang har der været i Mellemøsten, hvor salget er skudt i vejret med lidt over en fjerdedel. Og det er i høj grad oliesheikerne i Saudi Arabien, der har haft travlt med indkøbene.

Salget af Rolls-Royce i det store mellemøstlige land steg med 67 pct. sidste år. I Europa var det tyskerne, som var mest ivrige med en fremgang i salget på 15 pct.

Rolls-Royce vil ikke angive antal af solgte biler i de enkelte lande, men svarer i en mail til business.dk, at der også har været danske kunder i 2012.

Ifølge bilzonen.dk koster en Phantom herhjemme 7,9 mio. kr. for den ”billige” udgave, mens prislisten ræser videre opad til 10 mio. rent for Drophead Coupé. Rolls-Royce er i dag ejet af tyske BMW.

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere