Del : SMS

Peugeot vil tilbage i overhalingsbanen med ny forretningsplan

SITZERLAND MOTOR SHOW 2014 GENEVA
Den franske bilproducent Peugeot Citroën, der de seneste år har kæmpet med røde tal på bundlinjen, går efter at nå en driftsmargin på 2 pct. i bilforretningen i 2018. Foto:

Den franske bilproducent Peugeot Citroën, der de seneste år har kæmpet med røde tal på bundlinjen, går efter at nå en driftsmargin på 2 pct. i bilforretningen i 2018.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det oplyser selskabet mandag som led i en langsigtet forretningsplan ifølge Bloomberg News.

I årene 2019-2023 sigter selskabet efter at ramme en margin på op til 5 pct. ifølge planen, som blev præsenteret af den relativt nye topchef Carlos Tavares, der er blevet hentet ind fra konkurrenten Renault.


Biler_premium_analyse

En del af strategien bliver blandt andet andet reducere antallet af bilmodeller til 26 fra det nuværende niveau på 45, ligesom at Peugeot Citroën vil satse på markeder uden for Europa.

Peugeot Citroën, der er Europas næststørste bilproducent, har de seneste 2,5 år akkumuleret et underskud på 7,5 mia. euro og er senest blev reddet af pengeindsprøjtninger fra den franske stat og kinesiske Dongfeng.


Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere