Del : SMS

Norwegian sætter rekord i antal klager over flyproblemer

Børsen
Stort set alle klagerne handler om forsinkede eller aflyste afgange. Indtil videre har afvist Norwegian at yde erstatning til hundredevis af utilfredse kunder. Foto:

Det norske flyselskab Norwegian bliver for tiden ramt af rekordmange klager over forsinkelser forårsaget af selskabets nye Dreamliner-fly, og klagerne lander både hos selskabet selv og hos transportklagenævnet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skriver Dagens Næringsliv.

Stort set alle klagerne handler om forsinkede eller aflyste afgange. Indtil videre har afvist Norwegian at yde erstatning til hundredevis af utilfredse kunder. Der er ellers nok at tage fat på. Over 200 klager ligger nemlig på transportklagenævnets bord.

pix-norwe

- Vi har aldrig før set tilsvarende omgang af klager i en enkeltsag. Det skyldes nok de specielle omstændigheder, udtaler jurist Einar Kaspersen fra transportklagenævnet til Dagens Næringsliv, med henvisning til Norwegians tekniske problemer med selskabets nye Dreamliner-fly på langdistanceruterne.

Ved forsinkelser på mere end tre timer på langdistanceflyvninger har rejsende krav på op til 4.800 kr i erstatning. Og det er netop forsinkelser på langdistanceflyvningerne, både hen over julen og nytåret, samt i efteråret 2013, som Norwegian har bakset med på grund af Dreamlinerne.

Som konsekvens af de mange forsinkelser, vil Norwegian både kræve erstatning og rabat på køb af nye fly af flyproducenten Boeing.

bjørn kjos

»Flyene kommer med en garanti som siger, at de skal være nogen og halvfems procent pålidelige. Det er vi enige om, at de ikke har været. Derfor diskuterer vi nu en økonomisk kompensation,« udtaler Asgeir Nyseth, direktør i Norwegian Lang Haul, til Dagens Næringsliv.

Topchefen i Norwegian, Bjørn Kjos, har lagt sig fladt ned for kritikken af forsinkelserne og erkender, at sagerne kan skade Norwegians omdømme.

dreamliner

»Det er helt forfærdeligt. Der skal jo ikke være forsinkelser og forsinkelser i julen er det værst tænkelige tidspunkt. Vi skal definitivt sørge for at blive bedre,« udtaler Bjørn Kjos ifølge Dagens Næringsliv.

Læs også: Brancheanalyse af SAS og 9 konkurrenter

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere