Del : SMS
Berlingske Business

Norwegian-kaos truer selskabets image

pix-norwe
En billig pris er ikke altid nok, hvis det betyder forsinkelser i flere timer. Ifølge Winni Johansen, der arbejder med krisekommunikation på Aarhus Universitet, har forsinkelserne og problemerne med Dreamliner-flyene lavet ridser i Norwegians image.  Foto:

De mange forsinkelser på Norwegians nye langdistanceruter får passagerer til at vælge selskabet fra. Tilliden til det norske selskab vakler, vurderer ekspert.

Artiklen fortsætter under annoncen

Først var det problemer med Dreamliner-flyene. De sidste par uger har Norwegians nye ruter så været ramt af forsinkelser på stribe. Norwegians nye satsning med langdistanceruter til USA og Asien har været i vanskeligheder fra begyndelsen.

En turbulent affære, der nu koster på troværdigheden og flyselskabets image. I flere norske medier er kritikken begyndt at pible frem. Blandt passagererne er opbakningen også dalende. En undersøgelse foretaget af InFact for norske VG viser, at mindre end 20 pct. ville vælge at flyve med Norwegian mellem Oslo og New York. Over halvdelen ville foretrække SAS.

Det resultat kommer ikke bag på informationschef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen, der peger på forsinkelserne som den primære årsag.

»Vi har haft flere ture med uacceptable forsinkelser på det sidste. Forsinkelserne har fået meget opmærksomhed, og det er klart, at det vil komme til udtryk i sådan en undersøgelse. Det er en vældig skam,« siger han til norske VG.

pix-norwegian

Ifølge Winni Johansen, der arbejder med krisekommunikation på Aarhus Universitet, skal Norwegian tage problemerne alvorligt. For selvom folk tit går efter det billige, så er det i længden ikke nok.

»Hvis der kommer for mange forsinkelser, og man ved, at man ikke når frem, så begynder man at tænke, om det er det værd? Også selv om folk gerne vil have en billig rejse,« siger hun.

Det bliver ikke bedre af, at Norwegian er en ny spiller på markedet for langdistanceruter. Og med den modvind, der er skabt fra begyndelsen, skal Norwegian kæmpe ekstra meget for at få fat i kunderne.

bjørn kjos

Winni Johansen mener, at tillid er lige så vigtigt som pris i det lange løb. Kan man ikke stole på det flyselskab, man skal med, vil nogle hellere vælge en mere sikker spiller.

Norwegian har fået ridser i sit image i forbindelse med Dreamliner-flyene og nu forsinkelserne. Bliver de ridser til et hak i omdømmet, kan det koste flyselskabet dyrt, vurderer Winni Johansen, der sammenligner med flyselskabet Ryanair og Danske Bank.

»Det begynder at gøre ondt, hvis ikke Norwegian får gjort noget ved det,« siger hun. 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere