Del : SMS

Mols-Linien venter 2016-resultat på 90-110 mio. kr.

Mols
Mols-Linien venter et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat, hvilket er en udvidelse af intervallet i forhold til seneste melding i november 2015, hvor det udmeldte interval var 90 mio. kr. til 100 mio. kr. efter skat. Foto:

Mols-Linien venter et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat, hvilket er en udvidelse af intervallet i forhold til seneste melding i november 2015, hvor det udmeldte interval var 90 mio. kr. til 100 mio. kr. efter skat.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det fremgår af selskabets årsregnskab for 2015.

Mols-Linien forventer, at det totale marked for personbiler mellem Øst- og Vestdanmark i 2016 vil stige med cirka 2 pct. På baggrund af den i 2015 stigende trafikmængde og forventningen til det totale marked for 2016 forventes der overført omkring 1,3 mio. personbiler med Mols-Linien i 2016, svarende til en stigning på 3,9 pct. i forhold til 2015.

Mols

»Rederiet har med fastpriskontrakter sikret en fast oliepris i danske kroner for hele 2016. Med udgangspunkt i disse forudsætninger forventer Mols-Linien et positivt resultat i 2016 i intervallet 90 mio. kr. til 110 mio. kr. efter skat,« oplyser Mols-Linen i årsregnskabet.

I 2015 fik rederiet et overskud efter skat på 74,3 mio. kr.

Mols Linien

Som følge af Mols-Liniens egenkapitalforhold indstiller bestyrelsen til den ordinære generalforsamling, at selskabet ikke udbetaler udbytte.

Mols Linien

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere