Del : SMS
Berlingske Business

Mols-Linien får ny kaptajn på broen

aaa

Kaptajn Jespersen overlader roret til DFDS-mand, når Mols-Linien får ny kaptajn på broen den 1. august, hvor Carsten Jensen tiltræder som administrerende direktør for rederiet.

Artiklen fortsætter under annoncen

Topchef siden 2011, Søren Jespersen, har besluttet at opsige sin stilling per 1. august. Det sker, efter at Søren Jespersen er lykkedes med en succesrig turn-around, fremgår det af meddelelsen.

Mols-Liniens nye direktør, Carsten Jensen, er født i 1964 og står i øjeblikket i spidsen for rederiet DFDS’ forretning på Den Engelske Kanal.

- Jeg glæder mig meget til at tage Mols-Linien til nye højder. Det er et rederi, der på få år har etableret sig som en helt central spiller i den danske infrastruktur. Den position skal fastholdes og udbygges over de kommende år ved fortsat at investere i markedet og tilpasse vores koncepter til kunderne, så vi også i fremtiden er den foretrukne genvej i Danmark, siger den kommende administrerende direktør ifølge meddelelsen.

Mols-Linien, hvori kapitalfonden Polaris har en ejerandel på omkring 80 pct., vil til den tid formentlig ikke længere være børsnoteret. Således har fondsbørsen i København oplyst, at Mols-Linien har sidste handelsdag 21. april.

Rederiets mindre aktionærer har dog klaget over beslutningen og har bedt Erhvervsankenævnet tage stilling til sagen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere