Del : SMS
Berlingske Business

Millionlussing til detroniseret Mærsk-topchef

pix-søderberg
Den tidligere Mærsk-skibsreder Jess Søderberg. Foto:

Krisen har ramt både nuværende og forhenværende skibsredere i A.P. Møller-Mærsk. For andet år i træk drypper bundlinjen således blodrødt i den detroniserede Mærsk-topchef Jess Søderbergs private selskab, J. Søderberg Shipping.

Artiklen fortsætter under annoncen
Søderbergs selskab tabte i fjor 12,4 mio. kr. før skat af en bruttofortjeneste på knap 7 mio. kr. efter betydelige af- og nedskrivninger. Det skriver dagbladet Børsen.

I 2008 var resultatet et underskud på 4,2 mio. kr. mod et overskud året før på 7,8 mio. kr. før skat. Værdien af Søderbergs anparter i skibe blev desuden mere end halveret sidste år til 43,7 mio. kr. mod 102 mio. kr. i 2008, fremgår det af det kortfattede regnskab for 2009.

Læs mere: Søderberg sendt på gaden uden et ord til tak

Det har ikke været muligt at få en kommentar fra Jess Søderberg, som stiftede selskabet med en startkapital på 2,5 mio. kr. i juni 2007. Det skete blot få dage efter, at han var blevet afskediget som skibsreder og koncernchef i A.P. Møller-Mærsk efter 37 års ansættelse i rederi- og oliekoncernen.

Trods de seneste års underskud i selskabet, er egenkapitalen intakt med knap 91 mio. kr. i J. Søderberg Shipping, som i løbet af 2009 desuden har høvlet kraftigt af på gælden til blandt andet pengeinstitutter. Selskabets gæld er således nedbragt fra godt 10 mio. kr. til 1,5 mio. kr., fremgår det ifølge dagbladet Børsen.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere