Berlingske Business

Medie: SAS' billetsalg stormer frem efter redning

pix-sas-lufthavn
Sidste uges tvivl om SAS' overlevelsesevner er nu tilsyneladende afløst af efterspørgsel efter billetter. Foto:

Sidste uges skarpe dyk i salget af billetter er afløst af det stik modsatte, siger kilde til Reuters, efter det er blevet klart, at det pressede skandinaviske flyselskab klarer skærene.

Artiklen fortsætter under annoncen
Tirsdag og onsdag glødede billetlugerne hos SAS. Kunderne er angiveligt vendt tilbage i stor stil, efter det mandag blev klart, at medarbejderne er parat til at acceptere ringere arbejdsvilkår - og dermed redder flyselskabet fra en truende konkurs, skriver det britiske nyhedsbureau Reuters.

Nyhedsbureauet sætter ikke navn på kilden til oplysningerne, og selskabet ønsker ikke at kommentere salget lige nu. Men står kildens oplysninger til troende, så steg salget onsdag og torsdag med 70 procent i forhold til normale salgsdage.

Det skal dog holdes op i mod det salgsdyk, der manifesterede sig i sidste uge som konsekvens af tvivlen om SAS' overlevelsesevner.

Her faldt salget 30 procent, siger kilden ifølge Reuters, der påpeger, at det ikke er nogen tilfældighed, at SAS netop i dag, torsdag, har lanceret en kampagne, hvor det sætter en million billetter billigt til salg. Håbet er angiveligt, at selskabet kan profitere på den fornyede tiltro på, at man ikke risikerer at brænde inde med en SAS-billet på grund af en konkurs.

"Reklamekampagnen er blevet fremrykket, fordi de (SAS-ledelsen, red.) fornemmer, at tilliden er vendt tilbage. Jeg tror ikke, at de vil kunne indhente hele sidste uges nedgang, men de er godt på vej," siger kilden ifølge Reuters.

SAS' nye kampagne løber indtil 27. november.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen