Del : SMS
Berlingske Business

Malmø-lufthavn snupper danske lavpriskunder

PIX-RYANAIR
Foto:

Flyselskaber vender Københavns lavpristerminal ryggen og lander i stedet i Malmø.

Artiklen fortsætter under annoncen
Antallet af danskere, der vælger at flyve ud af Malmø-lufthavnen Sturup, stiger med raketfart. På fire år er antallet af danske passagerer tredoblet, skriver branchesitet Check-in.

Væksten er i høj grad drevet af de to lavprisselskaber Ryanair og Wizz Air, der ikke vil bruge Københavns Lufthavn - og det til trods for, at lufthavnen har bygget sin egen lavpristerminal. Den har kun Easyjet valgt at benytte sig af.

pix-fly

Ryanair og Wizz Air har i stedet sat penge på Sturup, og den satsning ser ud til at give pote. Busbillet-prisen fra Københavns Hovedbanegård til Sturup er på 100 kroner og kørselstiden 50 minutter, og det ser ud til at være noget, kunderne kan leve med.

Sammenlagt har Ryanair og Wizz Air på tre år øget deres passagertal i Sturup med 27 procent. Sidste år havde de sammenlagt 1.945.910 passagerer fra Malmø-lufthavnen.

Trods danskertilstrømningen er indenrigsruterne til Stockholm stadig Sturups altoverskyggende motor. Det er dog udenrigsruterne, der står for væksten i lufthavnen - og her er det i høj grad den danske passagervækst, der har trukket læsset. Omtrent fem procent af passagererne i Malmøs lufthavn har i dag dansk pas, skriver Check-in.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere