Del : SMS
Berlingske Business

Mærsk tredobler udbytte til aktionærerne

Mærsk
Overskrift
Det er især comtainerforretningen, der har stået for den store fremgang i 2010 for A.P. Møller - Mærsk. Foto:
 
 

Det rekordhøje overskud hos A.P. Møller Mærsk smitter også af på udbyttet til virksomhedernes aktionærer.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det er ikke kun bundlinjen hos Danmarks største virksomhed A.P. Møller – Mærsk, der oplever et rekordhøjt resultat i forbindelse med fremlæggelsen af regnskabet for 2010.

Også aktionærerne oplever et rekordhøjt højt udbytte på 1.000 kr. pr. aktie, hvilket betyder, at Mærsk tilbagebetaler godt 4,4 mia. kr. til sine aktionærer.

pix-smedegaardny2


Dermed kan aktionærerne se frem til at få tredoblet deres udbytte i forhold til sidste år, hvor udbyttet lå på 325 kr. pr. aktie.

Med til historien hører det selvfølgelig, at de to år begge var rekordår: 2009 var det dårligste resultat nogensinde med et tab på godt 5,5 mia. kr., mens 2010 bød på et overskud på 28,2 mia. kr.

pix-A P Møller Mærsk genealforsamling


A.P. Møller - Mærsk er traditionelt en af de danske virksomheder, der udbetaler et relativt lavt udbytte i forhold til overskuddet. For regnskabsåret 2010 tilbagetaler containervirksomheden 15,5 procent tilbage af sit overskud til aktionærerne.   

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere