Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Mærsk: Snart kan kunder følge kølefragtens færden

Mærsk sejler videre til terroranklaget Qatar mens rivaler træk
Arkivfoto. Fra næste måned får kunder hos A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, mulighed for at følge med i selskabets kølecontaineres færden på verdenshavene samt de indvendige temperaturforhold.  Foto:

Fra næste måned får kunder hos A.P. Møller-Mærsks containerrederi, Maersk Line, mulighed for at følge med i selskabets kølecontaineres færden på verdenshavene samt de indvendige temperaturforhold.

Rederiet er nemlig parat til at lancere RCM-teknologien (Remote Container Management, red.), der er et elektronisk overvågningssystem, kommercielt, hedder det i en pressemeddelelse.

RCM-teknologien gør eksempelvis Maersk Line i stand til at justere kølecontainernes temperatur via fjernadgang.

Ifølge Vincent Clerc, der er er kommerciel direktør for Maersk Line, har kunderne igennem længere tid efterspurgt mere gennemsigtighed og pålidelighed.

»Vores kunder kan nu overvåge og træffe beslutninger omkring deres forsyningskæde, mens deres fragt er i bevægelse, og samtidig kan de bruge dataene til at undersøge og forbedre hele deres forsyningskæde,« siger han i meddelelsen.

Siden årsskiftet har Maersk Line modtaget alarmer fra RCM-systemet 4500 gange på grund af forkerte temperaturindstillinger. 200 tilfælde var så alvorlige, at fragt ville være gået tabt, hvis ikke problemet var blevet opdaget.

Maersk Line har i alt 270.000 kølecontainere.

Forhandlinger om Nordsøen Maersk Oil skærer 160 stillinger væ
For abonnenter LÆS MERE : Mærsk og den sidste olie

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen