Del : SMS

Mærsk sælger 15 supertankere

MaerskTankers_Business
Maersk Tankers er på vej til at afvikle transporten af råolie og sælger derfor en stor del af sine tankskibe.

Maersk Tankers har taget det første store skridt i sin strategi om at satse på transport af raffinerede olieprodukter frem for transport af råolie.

Artiklen fortsætter under annoncen

 
Virksomheden har nu solgt 15 af sine i alt 21 supertankere til det belgiske selskab Euronav efter flere dages spekulationer om en aftale mellem de to parter. Maersk Tankers annoncerede sin nye strategi i august sidste år, hvilket efterfølgende er blevet rost af blandt andet shipping-analytiker Jesper fra Alm. Brand Markets. Topchef for A.P. Møller-Mærsk gruppen, Nils Smedegaard Andersen, har da heller ikke lagt skjul på, at strategiskiftet skyldes meget vanskelige markedsvilkår inden for råolie uden udsigt til bedring.

"Vi ser ikke en fremtid inden for transport af råolie, og derfor vil vi reducere vores tilstedeværelse inden for supertankere, « sagde han i et interview med Berlingske i august.
 
Ifølge shipping-avisen Lloyd's List har også amerikanske General Maritime Corporation forsøgt at byde på skibene, men den proces kørte af sporet i løbet af efteråret. Maersk Tankers vil ikke udelukke afskedigelser som følge af salget, men vil så vidt muligt undgå det i samarbejde med Euronav.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere