Del : SMS
Berlingske Business

Mærsk-rival slanker underskuddet for at gøre sig mere attraktiv

NOL-M&A/CMACGM
Singapore-rederiet Neptune Orient Lines (NOL), der er konkurrent til Maersk Line, er lykkedes med at mindske sit underskud. Arkivfoto. Foto:

Singapore-rederiet Neptune Orient Lines (NOL), der er konkurrent til Maersk Line, er lykkedes med at mindske sit underskud.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det skyldes blandt andet et frasalg af en af rederiets enheder, skriver Bloomberg News.

NOL's tab for 2015 blev på 220,4 mio. dollar sammenlignet med et underskud på 374,4 mio. dollar året før.

I december kom det frem, at verdens tredjestørste containerrederi, CMA CGM, ønsker at opkøbe Singapore-rederiet. NOL forsøger derfor at polstre sig forud for den eventuelle fusion.

US-FRANCE-SHIPPING-CMA CGM BENJAMIN FRANKLIN

For at nedbringe sine tab har NOL solgt sin logistiske enhed for 888 mio. dollar.

Ifølge rederiet er det desuden i gang med en streng styring af udgifterne til containershipping og en handelsstrategi, der skal sikre den bedst mulige udvælgelse af last.

SINGAPORE-ECONOMY/GDP

Endvidere vil der ikke blive nogen udlodning til NOL's aktionærer i år.

Og sidst - men ikke mindst - meddeler NOL, at det forsøger at få tilladelse til at blive opkøbt af CMA CGM af såvel myndighederne i EU, Kina som USA.

NOL-aktien steg med 0,4 pct. til 1250 singaporedollar i tirsdagens handel.

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere