Del : SMS
Berlingske Business

Mærsk overhalet på punktligheden

Maersk Line
epa03059695 A Antwerp Port Authority handout picture shows a general aerial view of the cargo ship Edith Maersk of the Maersk Line anchored at a loading dock of the Antwerp harbour, in Belgiumm, 14 January 2012. It the first time that Antwerp Habour, ranking second behind Rotterdam as Europe's largest sea ports, is able to recieve giant Cargo. EPA/ERP PORT AUTHORITY / HANDOUT HANDOUT EDITORIAL USE ONLY Foto:

Maersk Line blev med nød og næppe overhalet af koreanske Hanjin Shipping som det mest punktlige af de store containerrederier i fjerde kvartal af 2012.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det viser nye tal fra Drewry Maritime Research, refereret af blandt andet Shippingwatch og The Loadstar.

Maersk Lines rettidighed faldt 0,5 pct.point til 89,9 pct., og dermed sneg Hanjin Shipping sig foran med en punktlighed på 90,2 pct. efter et løft på 2 pct.point. Det var kun anden gang i de seneste tretten kvartaler, at Maersk Line ikke kunne kalde sig det mest punktlige rederi.

Samlet gik branchen pænt frem. 79,9 pct. af skibene hos de store rederier ankom til tiden, et løft på 6,4 pct.point fra tredje kvartal og samtidig en rekord.

- Linjerederierne fortjener ros for deres forbedrede punktlighed, men det er bekymrende at se aflyste sejladser som et resultat af rederiernes forsøg på at imødegå en basal svaghed inden for udbud og efterspørgsel, udtaler analysechef Simon Heaney fra Drewry ifølge Shippingwatch.

Han bemærker også, at rettidigheden ventes at falde igen i første kvartal af 2013 på grund af det kinesiske nytår i midten af februar.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere