Berlingske Business

Maersk Line-partner scorer bundkarakter i pålidelighed

FILE NETHERLANDS SHIPPING
epa04309070 (FILE) A file picture dated 16 August 2013 shows the world's biggest container ship, named the Maersk MC-Kinney Moller arriving at the port of Rotterdam, The Netherlands. Two leading European container shippers unveiled plans on 10 July 2014 to partner on key trade routes between Europe, Asia and North America to counter overcapacity. Denmark's Maersk Line, owned by AP Moller-Maersk, and Swiss-based MSC Mediterranean Shipping Company said in a statement they will operate 185 vessels under the 10-year vessel sharing agreement that begins early 2015, pending the filing of information to relevant authorities and approval in some cases. EPA/JERRY LAMPEN Foto:

Det går fortsat meget godt med rettidigheden hos A.P. Møller - Mærsks containerrederi, Maersk Line.

Artiklen fortsætter under annoncen

Maersk Line er igen er at finde øverst på analysehuset SeaIntels seneste opgørelse over de 20 største containerrederiers pålidelighed på ruterne mellem Asien og Nordeuropa.

Modsat ser det mere dystert ud for verdens næststørste containerrederi, Mediterranean Shipping Company (MSC), som samtidig er Maersk Lines kommende partner i det annoncerede alliancesamarbejde 2M.

MadisonMaersk_Business

Det skriver branchesitet Shippingwatch fredag formiddag.

I opgørelsen ligger MSC som nummer 19 ud af de i alt 20 containerrederier, og ifølge Shippingwatch synes det Geneve-baserede rederi ikke at reagere på dets historisk ringe evne til at ankomme til tiden med sine skibe.

Mærsk bisættes lørdag i Holmens kirke

Det var tilbage i juni, at Maersk Line og MSC annoncerede deres planlagte samarbejde med drift fra begyndelsen af 2015. Dengang forklarede Vincent Clerc, Chief Trade and Marketing Officer i Maersk Line, over for Shippingwatch, at alliancesamarbejdet vil forbedre servicen over for kunderne med bedre dækning, levere højere frekvens og stor pålidelighed.

Ifølge branchesitet forklares containerindustriens generelt dykkende pålidelighed gennem især det seneste år med lave rater samt markante omkostninger til brændstof, hvilket i sidste ende gør det dyrt at indhente forsinkelser undervejs på ruterne.

/ritzau/FINANS

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

Sampension fik en god start på året med relative høje investeringsafkast til kunderne. Samlet set gav Q1 et positivt afkast på 2,7 mia. kr. for alle investeringer – i samme periode sidste år var dette...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen