Berlingske Business

Maersk Line genopretter Sealand-rederi

Maersk Line
Maersk Lines containerskib, Majestic Maersk, som er verdens største Foto:

Maersk Line skiller nu sine aktiviteter på de amerikanske kontinenter ud og genopretter rederiet Sealand, som fremover vil operere som et selvstændigt datterselskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sealand, der oprettes med fuld effekt fra 1. januar 2015, vil håndtere alle Maersk Lines tjenester mellem nord-, mellem- og sydamerikanske havne samt Caribien.

Det fortæller Maersk Line i en pressemeddelelse onsdag.

Strukturen minder om den måde, Maersk Line driver rederiet Seago på de intra-europæiske ruter og MCC Transport på de intra-asiatiske, skriver selskabet selv.

- Vi har hørt fra vores kunder, at de sætter pris på Maersk Lines tjenester, men at de havde brug for større stabilitet og engagement. Det er en af de centrale grunde til, hvorfor vi svarer med en forbedret, omstruktureret løsning til det intra-amerikanske marked, udtaler Craig Mygatt, der bliver chef for Sealand.

Det nye rederi vil operere selvstændigt og under eget navn, men fortsat dele visse funktioner med Maersk Line såsom finansområdet og HR.

pix-Bestyrelsesformand Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla

Navnet Sealand stammer fra en af pionererne inden for containershipping, Sea-Land Service, som blev købt af A.P. Møller - Mærsk i 1999. I en række år opererede de fleste af konglomeratets containeraktiviteter under navnet Maersk Sealand, inden navnet blev ændret til Maersk Line i 2006.


0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Sponseret

I øjeblikket er der ikke tegn på, at inflation i Europa vil bide sig fast i de kommende år, fortæller investeringsdirektør Henrik Olejasz Larsen fra Sampension. Billedet ser lidt anderledes ud i USA,...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen