Del : SMS

Maersk Line genopretter Sealand-rederi

Maersk Line
Maersk Lines containerskib, Majestic Maersk, som er verdens største Foto:

Maersk Line skiller nu sine aktiviteter på de amerikanske kontinenter ud og genopretter rederiet Sealand, som fremover vil operere som et selvstændigt datterselskab.

Artiklen fortsætter under annoncen

Sealand, der oprettes med fuld effekt fra 1. januar 2015, vil håndtere alle Maersk Lines tjenester mellem nord-, mellem- og sydamerikanske havne samt Caribien.

Det fortæller Maersk Line i en pressemeddelelse onsdag.

Strukturen minder om den måde, Maersk Line driver rederiet Seago på de intra-europæiske ruter og MCC Transport på de intra-asiatiske, skriver selskabet selv.

- Vi har hørt fra vores kunder, at de sætter pris på Maersk Lines tjenester, men at de havde brug for større stabilitet og engagement. Det er en af de centrale grunde til, hvorfor vi svarer med en forbedret, omstruktureret løsning til det intra-amerikanske marked, udtaler Craig Mygatt, der bliver chef for Sealand.

Det nye rederi vil operere selvstændigt og under eget navn, men fortsat dele visse funktioner med Maersk Line såsom finansområdet og HR.

pix-Bestyrelsesformand Ane Mærsk Mc-Kinney Uggla

Navnet Sealand stammer fra en af pionererne inden for containershipping, Sea-Land Service, som blev købt af A.P. Møller - Mærsk i 1999. I en række år opererede de fleste af konglomeratets containeraktiviteter under navnet Maersk Sealand, inden navnet blev ændret til Maersk Line i 2006.


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere