Del : SMS
Berlingske Business

Mærsk-barnebarns forretning boomer

pix-robert mærsk uggla

Robert Mærsk Uggla har noget at leve op til i sin nye stilling som chef for Mærsk-datterselskabet Svitzer. Bjærgnings- og bugservirksomhedens overskud tårner sig op.

Artiklen fortsætter under annoncen
Der er fuld fart på bjærgnings- og bugservirksomheden Svizer, som er et af datterselskaberne i A.P. Møller – Mærsk.

Koncernregnskabet fra Mærsk viser, at Svitzers overskud svulmede til 187 millioner kroner i første kvartal 2012 mod blot 97 millioner kroner i samme periode sidste år. Det udgør en stigning på 83 procent.

Omsætningen er også steget. Det fra godt en milliard kroner til knap halvanden milliard.

Høje forventninger til Robert Mærsk Uggla

Det er den afdøde Mærsk Mc-Kinney Møllers barnebarn, Robert Mærsk Uggla, der nu står i spidsen for Svitzer. Han satte sig dog først i direktørstolen 1. maj, så hans fingeraftryk er endnu ikke at finde på regnskabstallene, der dækker perioden 1. januar til 31. marts.

Men det står klart, at Robert Mærsk Uggla har noget at leve op til med den vækst, som selskabet har oplevet siden sidste år.

Det er da heller ikke nogen helt lille forretning mere. Svitzer udførte cirka 130.000 opgaver i 100 havne i 2011. Af den årsag er tallene for Svitzer da også blevet mere udspecificeret end normalt i kvartalsregnskaberne. 

Se også: Mærsks regnskab som pixi-bog


0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere