Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Lidt konservativ DSV-opjustering efter stærkt kvartal

Danmarks dybblå transportkæmpe har turbo på indtjeningen
ARKIVFOTO. Transportselskabet DSV har klaret sig bedre end ventet i første kvartal, viser netop offentliggjort regnskab. Foto:

Transport- og logistikselskabet DSV overraskede klart positivt på de overordnede linjer i sit regnskab for første kvartal, hvor der var pæn vækst og marginer, der umiddelbart er bedre end konkurrenternes.

Til gengæld er den opjustering, der følger de flotte resultater, en smule forsigtig.

Sådan lyder vurderingen fra Ricky S. Rasmussen, der er aktieanalytiker hos Nykredit.

- Det er klart et resultat til den positive side i forhold til markedets forventninger. Det ser super godt ud på faktisk alle divisioner, siger han til Ritzau Finans.

Road transport 6 - 20170502075

- Opjusteringen, synes jeg, er en lille smule konservativ. Der er en ejendomsgevinst på 125 mio. kr., som selvfølgelig trækker op, men selv renset for den er EBIT før særlige poster omkring 50 mio. kr. bedre end analytikernes forventninger. Men det er også tidligt på sæsonen, og påsken har ligget i andet kvartal, og vi ved ikke, hvor meget det har spillet ind. Så DSV slår nok bare ikke et større brød op, end det er sikker på at kunne bage, fortsætter han.

/ritzau/FINANS

DSV DSV melder om stor succes med opkøb af konkurrent

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen