Del : SMS
Berlingske Business

Lauritzen-rederiet nedskriver voldsomt

Janholt_Lauritzen_Business
22012 er formentlig det værste og mest alvorlige, jeg har oplevet i min tid," siger Torben Janholt, adm. direktør for J. Lauritzen. Foto:

Det danske rederi J. Lauritzen har måttet nedskrive værdien af sin flåde med hele 167 mio. dollar.

Artiklen fortsætter under annoncen

2012 er det værste år, administrerende direktør Torben Janholt har oplevet, siger han til branchemediet Shippingwatch.

J. Lauritzen er samtidig ikke overvældende optimistiske i forhold til 2013, der ikke ventes at byde på en bedring af raterne. Rederiet skulle dog nu have taget højde for udviklingen.

- 2012 er formentlig det værste og mest alvorlige, jeg har oplevet i min tid. Det var oven i købet dobbelt dip, fordi det startede i 2008. Det kom hurtigt tilbage i løbet af foråret 2009 og kørte rimelig problemfrit ind i foråret 2010. Lige siden er det faktisk gået ned, siger Torben Janholt til Shippingwatch.

Han vurderer, at man skal helt frem til slutningen af 2013 eller 2014, før markedet, der er præget af overkapacitet og svag efterspørgsel, bliver bedre.

- Men det kræver, at der ikke kommer flere skibe ind, at der bliver skrottet nogle af de gamle, og at verdensøkonomien forhåbentlig får det lidt bedre, siger direktøren til Shippingwatch.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere