Berlingske Business
LIVE
17:57 God weekend 

Karen Frøsig: Vi rammer rimelig spot on på forventningerne

karen
ARKIVFOTO. Foto:

Sydbank starter året med et »betydeligt bedre« resultat end forventet, skriver banken, men medvinden kommer mest fra de mere volatile poster.

Således er der ikke ændret ved bankens egen prognose for hele 2017, som gælder basisindtjeningen fra renter og gebyrer, handelsindtægterne, nedskrivningerne og basisomkostningerne. Der er forventet resultater på samme niveau som 2016 på de første tre poster, mens den sidste forventes at stige lidt.

I første kvartal steg basisindtjeningen da også med mindre end 1 pct., mens omkostningerne blev øget 1,5 pct. Handelsindtjeningen gik til gengæld 72 pct., og nedskrivningerne var på det halve af gennemsnitsniveauet per kvartal fra sidste år.

»Jeg synes egentlig, vi rammer »spot on« i forhold til vores forventning til basisindtjeningen, nedskrivningerne og omkostningerne, siger Sydbank-direktør Karen Frøsig til Ritzau Finans efter regnskabet.

»Så er det rigtigt, at handelsindtjeningen er blevet lidt højere, end vi regner med, men vi ved, at den er mere volatil, så derfor er det ikke så stabilt. Og det er den mindste del af indtjeningen i banken,« forklarer direktøren.

Sydbank og Nordea
For abonnenter LÆS MERE : Sydbank smed kunder fra hvidvasksag ud

Formuleringen »på samme niveau« dækker kun over små forventede udsving i resultaterne på helårsbasis, fortæller Karen Frøsig.

»Når vi venter samme niveau, så ser jeg ikke et udsving på 5 pct., men det kan godt være udsving på 1,5 eller 2 pct.,« siger Sydbank-chefen.

/ritzau/FINANS

Sydbank

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen