Del : SMS
Berlingske Business

Inkarneret surfer og løber rykker ind i SAS

24BUSLars-Sandahl-Soerensen.jpg
Lars Sandahl Sørensen tiltræder som driftsdirektør i SAS 1. maj. Arkivfoto: Linda Kastrup

Lars Sandahl Sørensen vender 1. maj tilbage til SAS som drifts­direktør for koncernen. Den rummelige erhvervsmand trives godt i store forsamlinger og elsker udfordringer. Både på surfbrættet, i havkajakken og i de virksomheder, han leder.

Artiklen fortsætter under annoncen

Han ved, hvordan en havkajak skal ros i bølgerne, hvad enten det er i den svenske skærgård nord for Gøteborg, ved Stevns Klint eller et andet sted i verden. Han ved også, hvordan man står på et surfbræt i tre til fem meter høje bølger ud for Australien og Californien eller giver den gas på mountainbike i danske skove.

51-årige Lars Sandahl Sørensen, der 1. maj tiltræder som driftsdirektør – Group Director og COO – i SAS, har trænet til at blive god til bølgesurfing i over 25 år. Det med i hans alder at dyrke bølgesurfing, der er den sværeste disciplin inden for surfing, er noget, der skaber respekt i surferkredse.

FORD

Lars Sandahl Sørensen er om nogen en passioneret mand med de ting, han har med at gøre. Han elsker udfordringer. Hvadenten det er på job eller i sport. Han har studeret og arbejdet i over 20 år i udlandet, men bor nu i Taarbæk sammen med sin hustru Rikke og to sønner på 17 og 20 år. Familien har boet mange år i Sydney i Australien, men også i Tokyo i Japan og Minneapolis i USA.

»Lars er en god og lyttende personaleleder. Det har SAS brug. Han er en straight person, et godt og ordentligt menneske, der er dygtig til de strategiske og taktiske initiativer,« siger Ole Ingvardtsen, managing director fra rekrutteringsfirmaet Flensby & Partners.

Ser problemer og muligheder

Lars Sandahl Sørensen, der siden begyndelsen af 2013 har været partner i rekrutteringsvirksomheden, er desuden rådgiver for flere private equity fonde. I erhvervskredse er han mest kendt fra lederstillinger i SAS, hvor han senest var fra 2003 til 2010. Her var han bl.a. chef for den interkontinentale forretning. Han sluttede som kommerciel direktør for produktudvikling, salg og markedsføring.

Leadership Pipeline

Tidligere har han været i ledelsen for ISS, direktør for Danmarks Turistråd og i DI.

Den kommende luftfartsdirektør er, ifølge dem der kender ham, en meget åben og social leder, der ser problemer såvel som muligheder og udfordringer. Han er ligeledes en person, man bliver i godt humør af at være sammen med. Lars Sandahl Sørensen har let til latter og en fin sans for humor. Erhvervsmanden trives også godt i store forsamlinger og er en ørn til at tale til store grupper af mennesker.

18BUSRickard-Gustafson.jpg

»SAS får en person med stor erfaring fra luftfarts- og rejseindustrien. Han har både kommerciel erfaring og en masse driftsmæssig erfaring,« siger Vagn Sørensen, der bl.a. er TDC-formand og med i Lars Sandahl Sørensens erhvervsnetværk.

Selv om Lars Sandahl Sørensen arbejder meget, bliver der også tid til familie, venner og masser af sport, uanset hvor det er på kloden. Det får han energi af. På landjorden dyrker Lars Sandahl Sørensen, der som ung var konkurrencesvømmer, en del løb, spiller squash og kører mountainbike – for at få pulsen op. Til vands gælder det havkajak, sejlbåd, surfing og svømning. Nogen kunne med rette måske spørge: Hvornår sover den mand egentlig?

11BUSPix2-Lone-Hansen-Anti-.jpg

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere