Del : SMS
Berlingske Business

Grækenland udskyder budrunde på græsk havnedrift

GREECE-OLYMPUS-FEATURES
Thessaloniki havn, 2. april, 2015. AFP PHOTO /Sakis Mitrolidis Foto:

Grækenland udskyder datoen for bindende bud på aktiemajoriteten i landets to største havne, Piræus og Thessaloniki, med omkring en måned. Det skriver netmediet The Maritime Executive.

Artiklen fortsætter under annoncen

- Afgivelsen (af bud, red) for havnedriften i Piræus vil finde sted 30. november eller senest i starten af december, siger chefen for privatiserings firmaet HRADF, Stergios Pitsiorlas, til avisen Kathimerini.

APM Terminals, kinesiske Cosco Group og det filippinske-baserede selskab International Container Terminal Services havde ellers oprindeligt indtil udgangen af oktober til at komme med deres bindende bud på havnedriften i Piræus.

Det bindende bud på Thessaloniki-havnen er ligeledes udskudt til slutningen af marts fra begyndelsen af februar.

Talsmænd fra den græske regering har udtalt, at det tidlige valg i september har forsinket arbejdet, og at den sidste frist for bud derfor ville blive rykket med omkring 20 dage.

Ifølge Bloomberg News ejer Grækenland 74 pct. af de to havne, som begge er interessante emner for APM Terminals. Det understreger et medlem af direktionen i APM Terminals.

- Vi er interesseret i de græske havne i Piræus og Thessaloniki - som led i vores vækstplaner, skrev Francois-Xavier Delencos tidligere i en e-mail til nyhedsbureauet.

 

 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere