Del : SMS
Berlingske Business

Glemmer du også at tjekke ud? Rejsekort gav 200.000 dummebøder

Rejsekort_tjekud_Business
»Systemet er forvirrende. Det er nemt at glemme at tjekke ud, det er ikke muligt at se, om du har fået tjekket rigtigt ind og ud, og så ligner standerne hinanden for meget,« siger adjunkt Ali Özkil fra DTU. Foto:

Det er alt for bøvlet for den gennemsnitlige dansker at bruge Rejsekortet. Ny opgørelse viser, at næsten 200.000 rejser manglede tjek-ud sidste år.

Artiklen fortsætter under annoncen

Mange danskere glemmer at tjekke ud, når de bruger Rejsekortet til at komme fra A til B, skriver Version2.

Det viser en ny opgørelse, som det ansvarlige selskab Rejsekortet A/S har lavet for DRs forbrugermagasin Kontant.

Sidste år var der næsten 200.000 rejser, hvor der manglede tjek-ud, og det får nu Forbrugerrådet til at kritisere de standere, kunderne skal bruge til tjekke ind og ud ved rejsens begyndelse og slutning.

Også på DTU er adjunkt Ali Özkil fra Institut for Mekanisk Teknologi enig i, at brugervenligheden sejler for Rejsekortet.

»Systemet er forvirrende. Det er nemt at glemme at tjekke ud, det er ikke muligt at se, om du har fået tjekket rigtigt ind og ud, og så ligner standerne hinanden for meget,« siger han ifølge dr.dk.

Lidt flere end 250.000 danskere bruger i dag rejsekortet. I Nordjylland og Vestsjælland kan man ikke længere købe klippekort eller periodekort, og det samme gælder for Hovedstadsområdet fra sommeren 2013.

Deltag i debatten på Version2.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

På trods af store udfordringer med infrastrukturen i mange af de store byer har et partnerskab mellem det offentlige og private længe været en sovende kæmpe.Hør Sampensions direktør Hasse Jørgensen fo...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere