Del : SMS

Gigantfusion giver billigere rejser

thailand - biz
Det bliver med al sandsynlighed billigere at slænge sig på strandstolene i fjerne lande. Foto:

Tre europæiske rejsebureauer er lagt sammen, og det udløser lavere priser på rejser, lyder vurderingen.

Artiklen fortsætter under annoncen
En ny onlinekæmpe har rejst sig i rejsebranchen, og det betyder hidtil uset lave priser. Sådan lyder vurderingen fra formanden for Dansk Rejsebureauforening, Lars Thykier.

I sidste uge underskrev tre europæiske giganter inden for rejsebestilling online en fælles aftale, der giver det nye selskab en samlet omsætning på 26 mia. kroner. De er henholdsvis Opopdo Group, der blandt andet ejer danske Travellink, Edreams og Go Voyages. Det skriver dagbladet Børsen.

"Der er ingen tvivl om, at dette skaber krig i rejsebranchen. Travellink er nu så stor, at de bør kunne få væsentligt bedre volumenrabatter," siger Lars Thykier til dagbladet Børsen.

Baggrunden for hans forudsigelser er, at det nye selskab vil have stor magt i forhandlinger med både luftfartsselskaber, hoteller og biludlejere.

Sammenlægningen af de tre selskaber betyder, at de har fem procent af Europas samlede onlineomsætning på i alt 550 mia. kroner og er derfor at sammenligne med amerikanske Expedia og Orbitz.

INFOshop: Derfor er kunderne (u)tilfredse med deres rejsebureau

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere