Del : SMS
Berlingske Business

Flere virksomheder kører i delebiler

pix_delebil_business
Foto:

Danske delebiler bliver i stadig stigende grad benyttet af erhvervsdrivende. Delebilsbranchen ser et stort potentiale i virksomhederne.

Artiklen fortsætter under annoncen

Delebiler er ikke længere et fænomen, der er forbeholdt private bilister med et lille kørselsbehov. Også virksomheder er begyndt at benytte sig af delebilerne, skriver Politiken fredag.

Avisen har talt med to af landets store udbydere af delebiler, der begge melder om stigende interesse fra erhvervsdrivende for konceptet.

- Erhvervskunderne mener, at det er et rigtig godt produkt, da det giver dem en mobilitet, samtidig med at det sparer på bundlinjen. Og så har de et kørselsforbrug, der er fordelt over dagtimerne, hvor vores private kunder primært bruger bilerne i weekender og ferier, siger direktør Bjarne Fonnesbech fra Delebilfonden, der tilbyder delebiler i Aarhus og København under navnet LetsGo.

Her har man i løbet af det seneste år fået 41 nye erhvervskunder, en stigning på 81 procent i forhold til 2011. I biludlejningsfirmaet Hertz tegner erhvervskunder sig for 22 procent af de kørte delebils-kilometer i november, oplyser Kasper Rasmussen, ansvarlig for Hertz Delebilen.

I Brancheforeningen Danske Delebiler forventer man, at udviklingen vil fortsætte.

- Vi ser et stort potentiale i det. Man får et rigtig godt miks, når der er mange privatkunder og erhvervskunder. Dermed får man billigere pris til glæde for begge parter - og et mindre pres på parkeringsarealerne rundt om i byen. Alle fordelene ved delebiler bliver forstærket, siger formand Knud Henrik Strømming til Politiken.

Også i Trafikstyrelsen, der har støttet en analyse af delebilers betydning for virksomheder, ser man et stort potentiale. Her vil man nu bruge de nuværende delebil-brugeres erfaringer til at udbrede konceptet til andre erhvervsdrivende.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere