Berlingske Business
LIVE
18:00 Business Live vender tilbage torsdag

Flere BMW'ere skal sælges fra færre forhandlere

Det er ikke så sjovt at være BMW-forhandler i disse måneder. Alle forhandlere går og venter på at få

at vide, hvem der får lov at fortsætte, når tyskerne selv overtager ansvaret for mærket på danske jord.

I første omgang har BMW''''''''''''''''s eget finansieringsselskab, BMW Financial Services åbnet afdeling i Danmark.


Afdelingen

i Danmark er selskabets 27. på verdensplan og fremtiden vil byde på færre forhandlere, og et krav til de, der bliver

tilbage om at sælge langt flere biler -både brugte og nye.


På verdensplan finansierer BMW''''''''''''''''s eget selskab i

dag cirka hver tredje BMW. I Tyskland er andelen for visse modellers vedkommende helt oppe på mellem 85 og 90 procent. Totalt

set står BMW Financial Services bag finansieringen af i alt 1,2 mio. biler.


- Det danske marked kan sagtens aftage flere

biler end der hidtil er blevet solgt, lyder buddet fra den nyansatte direktør Ole Dahl.


Et af midlerne til at få

flere kunder er lanceringen af et nyt salgskoncept, der kaldes BMW Select.


Udgangspunktet er, at den enkelte kunde er garanteret

en gensalgspris på bilen og dermed er en af de væsentligste usikkerhedsfaktorer ved økonomien i et bilkøb

fjernet. Foreløbig omfatter BMW Select ikke forsikring af bilen men Ole Dahl arbejder i øjeblikket med at få to

forsikringsselskaber med i Select-ordningen. Forsikringsdelen er typisk med på de andre markeder, hvor Select med stor succes

markedsføres. Men i Danmark har vi ikke haft tradition for totalkoncepter, hvor både vedligeholdelse, financiering og

forsikring indgår i den månedlige ydelse.


Når konkurrencen om at finaciere biler nu skærpes skyldes det,

at danskerne er meget konventionelle når det gælder om at skaffe penge til køb af bil. Der er derfor et potentiale

i markedet.


- Vi danskere har en lang tradition for at gå i banken for at låne penge til en ny bil. Men banken låner

penge ud til mange formål og har derfor ikke den specialviden, som vi eksempevis besidder. Medarbejderne i BMW Financial Services

ved både noget om finansiering og om produkterne og de drømme, der opfyldes, når en kunde køber en BMW,

siger Ole Dahl Madsen.

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen