Del : SMS

Fiat Chrysler kørte 2015 sikkert hjem

CHRYSLER-PRODUCTION
I 2016 venter Fiat Chrysler nogenlunde tilsvarende resultater. Ledelsens prognose lyder på en omsætning over 110 mia. euro samt et ordinært driftsresultat på over 5 mia. euro. Foto:

Fiat Chrysler havde en god afslutning på 2015, som bød på såvel større omsætning som indtjening, end analytikerne havde ventet ifølge Bloomberg News.

Artiklen fortsætter under annoncen

Fiat Chryslers omsætning udgjorde 113,2 mia. euro, hvilket var 1,2 mia. euro mere end ventet. Samtidig lå driftsresultatet, EBIT, før særlige poster på 5,3 mia. euro markant over konsensus på lige over 4,6 mia. euro.

ITALY-BUSINESS-AUTO-COMPANY-FIAT-MASERATI

På aktiemarkedet har regnskabet skubbet bag på Fiat-aktien, der ligger 2,4 pct. højere. Inden regnskabet lå aktien marginalt lavere.

Årsregnskabet inkluderer Ferrari, som blev børsnoteret sidste år. Eksklusive Ferrari landede omsætningen på 110,6 mia. euro, og driftsresultatet EBIT før særlige poster blev 4,8 mia. euro.

USA SOTHEBYS DRIVEN BY DISRUPTION

I 2016 venter Fiat Chrysler nogenlunde tilsvarende resultater. Ledelsens prognose lyder på en omsætning over 110 mia. euro samt et ordinært driftsresultat på over 5 mia. euro.

Fiat Chrysler fordelte i starten af det nye år sin resterende aktiepost på 80 pct. i Ferrari blandt sine aktionærer, der modtog én Ferrari-aktie for hver ti aktier, de ejede i Fiat Chrysler.

US-AUTOMOBILE-UNION-FCA-FILES

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere