Del : SMS
Berlingske Business

DSV's opkøb af amerikansk konkurrent er nu gennemført

dsv
DSV oplyser, at selskabet vil komme med nærmere detaljer om handlen, når det 10. februar kommer med regnskab for 2015. Her ses topchef Jens Bjørn Andersen. Foto:

DSV har nu gennemført opkøbet af den amerikanske konkurrent UTI Worldwide, oplyser transport- og logistikkoncernen i en meddelelse til fondsbørsen.

Artiklen fortsætter under annoncen

Det sker, efter at DSV tidligere på ugen fik den sidste myndighedsgodkendelse på plads.

- Vi er stolte af at kunne byde kunder og UTI-medarbejdere velkomne til DSV. Jeg er helt sikker på, at sammenlægningen af de to selskaber vil blive en succes; og med vores fælles netværk vil vi være i stand til at skabe spændende nye muligheder for både kunder og medarbejdere, siger Jens Bjørn Andersen, administrerende direktør i DSV, i meddelelsen.

DSV

DSV oplyser, at selskabet vil komme med nærmere detaljer om handlen, når det 10. februar kommer med regnskab for 2015.

- Vi skal nu i gang med integrationsprocessen, samtidig med at vi holder fokus på fortsat at levere høj service til alle vores kunder.

- I takt med at processen skrider frem, vil DSV og UTI's kommercielle aktiviteter blive forenet og markedsført som DSV, lyder det fra Jens Bjørn Andersen.

DSV i Litauen.

DSV betaler omkring 9 mia. kr. for det amerikanske selskab, der bliver det største opkøb i virksomhedens historie. Handlen løfter omsætningen med omkring 50 pct.

årets virksomhedshandler

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere