Del : SMS

DSV-overtagelse sender tunge drenge ud i kulden

Der er lagt op til store udskiftninger i den stjernespækkede DFDS-bestyrelse i forbindelse med DSV´s indtræden som ny stærk aktionær.

Artiklen fortsætter under annoncen
Det lå i kortene, at næstformand Vagn Sørensen, der er formand i bl.a. TDC og flere kapitalfonds-ejede virksomheder, skulle tage over på formandsposten i DFDS' bestyrelse, når Ivar Samrén på den kommende generalforsamling træder tilbage og falder for aldersgrænsen.

Men nu rykker DSV-folk i stedet for ind efter at have overtaget en stor aktiepost - og fragten komme for alvor i fokus. Det skriver nyhedsbrevet Take Off.

"Der er afgørende ændringer på vej i DFDS bestyrelse på den kommende generalforsamling, hvor mindst tre topfolk fra DSV er indstillet. Dermed er det usandsynligt, at næstformand Vagn Sørensen rykker op i formandsstolen. Der er næppe lagt op til de store satsninger på passagersiden i den kommende tid i DFDS," skriver Take off. Ifølge Berlingske Tidende må Ivar Samrén, Vagn Sørensen, fhv. Ikea direktør Anders Moberg og Lene Skole, finansdirektør i Coloplast formentlig forlade bestyrelsen for bl.a. at give plads til DSV`s formand Kurt Larsen og adm. direktør Jens Bjørn Andersen samt adm. direktør Bent Østergaard, der alle er indstillet til den ny bestyrelse.

(RB-Børsen)

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere