Del : SMS
Berlingske Business

DSB-formand: Nu ser vi fremad

3
Peter Schütze, bestyrelsesformand DSB. Til BNY Foto:

Knap havde Peter Schütze forladt sit eksklusive direktionskontor i Nordea, før han som formand gav sig i kast med det skandaleombruste DSB.

Artiklen fortsætter under annoncen

DSB’s formand, Peter Schütze lader sig ikke drive rundt i manegen. Uagtet at han har arvet et millionunderskud, 83 fejlramte og kostbare IC4-tog og en medarbejderstab, der ikke netop jubler over udsigten til effektiviseringer på en rund milliard kroner.

Han bevarer roen, men erkender i et interview med Berlingske Business Magasin, at DSB står med en stribe, nærmest uoverstigelige problemer.

Fortjener I den dårlige medieomtale?

”Et eller andet sted gør vi det. Jeg kunne godt ønske mig, at det var anderledes. Jeg kunne måske også godt ønske mig, at balancen var anderledes, men det kan jeg ikke bruge til noget. Jeg kan kun levere. Jeg ved af erfaring, at de mindre gode historier får betydelig mere omtale end de gode. Det har jeg vænnet mig til.”

Hvor ligger udfordringen for dig i DSB?

”Det er at være med til at bringe DSB som virksomhed tilbage på sporet og måske endnu vigtigere fremad. Min erfaring siger mig, at sammen med et godt hold kan man godt løse det. Man skal tage fat i problemerne fra en ende og så løse dem. Man skal ikke tro, at man kan løse alting på en gang. Selv når aviserne dagligt skriver om ens virksomhed, bliver man nødt til at holde fast på den lidt længere bane.”

Er det DSB, vi nu ser, et DSB i en mere defensiv rolle?

”Jeg vil hellere sige, vi fokuserer på kerneforretningen. Jeg bryder mig ikke om ordet defensiv. Det er en progressiv fokusering på kerneforretningen.”

Læs hele interviewet med Peter Schütze i Berlingske Business Magasin torsdag 8. marts 2008.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere