Del : SMS
Berlingske Business

DFDS sejler i medvind og fordobler sit overskud

FRANCE - BRITAIN - SHIPPING - COMPANY - FERRY -
Foto:

Rederiet DFDS blev markant bedre til at tjene penge i 2015, hvor også omsætningen er løftet en smule.

Artiklen fortsætter under annoncen

For en gangs skyld var der medvind for DFDS i et årsregnskab. Efter år med tal, der har været præget af en hård kamp om ruterne på Den Engelske Kanal, kunne rederiet næsten fordoble sit overskud.

Det viser rederiets regnskab, der netop er landet på fondsbørsen.

- 2015 var et rekordår for DFDS. Vores mål er nu at løfte resultatet yderligere.

- Vi har skibskapacitet på plads til at høste fordele af fortsat vækst på vores europæiske nøglemarkeder, og vi arbejder målrettet videre med at forbedre kundetilfredshed og effektivitet, skriver administrerende direktør Niels Smedegaard i regnskabet.

FRANCE - BRITAIN - SHIPPING - COMPANY - FERRY -

Det viser en omsætningsvækst til 13,5 milliarder kroner i 2015, et hop på fem procent. Mere imponerende kan rederiet fremvise et resultat før skat, der er steget 89 procent til 1,1 milliarder kroner.

- Indtjeningsfremgangen i 2015 var primært et resultat af højere kapacitetsudnyttelse på Kanalen, øgede fragt- og passagermængder samt mere effektiv drift, herunder installation af scrubber-systemer, skriver DFDS i regnskabet.

Niels Smedegaard, DFDS

For 2016 forventer DFDS, at omsætningen stiger med omkring seks procent, og at driftsresultatet stiger til 2,1-2,3 milliarder kroner mod 2,0 milliarder i 2015.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere