Berlingske Business
LIVE
18:01 På gensyn i morgen

DFDS har udsigt til forbedring af sidste års rekordresultat

aaa
Foto:

Med en indtjeningsfremgang i årets første tre måneder sammenlignet med samme periode sidste år satser rederiet DFDS på at overgå indtjeningsrekorden fra 2016.

Det udtaler administrerende direktør Niels Smedegård i forbindelse med offentliggørelsen af kvartalsregnskabet onsdag morgen.

Det viser en stigning i omsætningen på 4 pct. til 3220 mio. kr., mens driftsoverskuddet på EBITDA-niveau steg til 414 mio. kr. fra 405 mio. kr.

På bundlinjen sikrede det et resultat efter skat på 150 mio. kr., hvilket lå over de 143 kr., som DFDS tjente i samme kvartal året før. For hele 2016 landede rederiet et nettooverskud på 1548 mio. kr., hvilket er den foreløbige rekord.

- Vi forbedrede resultatet for første kvartal i forhold til sidste år. Når det kombineres med de fortsat positive forventninger til vækst i Europa, er kursen sat for yderligere at forbedre sidste års rekordresultat i 2017, siger Niels Smedegaard.

I forbindelse med regnskabet oplyser DFDS, at der i kvartalet bliver udloddet 826 mio. kr. til aktionærerne gennem aktietilbagekøb og udbytte. Den samlede udlodning for 2017 forventes på nuværende tidspunkt at blive på 1,3 mia. kr.

Rederiet fastholder sammen med kvartalsregnskabet sine forventninger til 2017 om et et EBITDA-resultat på 2,6-2,8 mia. kr. før særlige poster og en omsætningsvækst på 4 pct.

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen