Berlingske Business
LIVE
17:58 På gensyn i morgen

Deutsche Posts pakkedivisions sløve vækst trækker ned

DEUTSCHEPOST-RESULTS/
Arkivfoto. Deutsche Post må onsdag se sin aktie falde, da væksten i indtjeningen i pakkedivisionen, der er selskabets største, ikke kunne følge med resten af selskabets divisioner i fjerde kvartal. Foto:

Deutsche Post må onsdag se sin aktie falde, da væksten i indtjeningen i pakkedivisionen, der er selskabets største, ikke kunne følge med resten af selskabets divisioner i fjerde kvartal.

Den sløjere vækst skyldtes blandt andet en ny lønaftale med tyske postarbejdere, som blev indgået i fjerde kvartal, skriver Bloomberg News.

Den samlede koncern levede dermed ikke helt op til forventningerne til driftsoverskuddet, EBIT, da det landede på 1,11 mia. euro mod de 1,12 mia. euro, som analytikerne havde spået ifølge Bloomberg News. I fjerde kvartal 2015 var EBIT på 957 mio. euro.

Der var dog blot en vækst i pakkedivisionen på 0,4 pct. i fjerde kvartal. Til sammenligning havde DHL en vækst på 25 pct., Express gik frem med 36 pct., mens driftsoverskuddet i Global Forwarding blev løftet med 5,1 pct.

Kasper Rørsted

Aktien falder med 2,4 pct. til 31,415 euro onsdag formiddag.

Der var en anelse mere i posen til aktionærerne en ventet, da der er foreslået et udbytte på 1,05 euro per aktie mod analytikerestimatet på 1,0 euro per aktie.

Deutsche Post ser driftsoverskuddet stige til 3,75 mia. euro i 2017 fra 3,48 mia. euro i 2016. Her havde analytikerne ventet et EBIT på 3,8 mia. euro.

Skat
For abonnenter LÆS MERE : Danmark taber terræn i skattekonkurrence

 

0 Kommentarer

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve
 

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere

Kære læser. Velkommen til business.dk.

Vi kan se, at du har installeret en adblocker, så vi ikke kan vise dig annoncer. Det er vi kede af, fordi indtægter fra annoncer er en helt afgørende årsag til, at vi dagligt kan tilbyde dig journalistik af høj kvalitet.

Vi håber derfor, at du i din adblocker vil tillade visning af annoncer fra business.dk Det er nemt og tager kun et øjeblik: Se hvordan du gør her.

Med venlig hilsen
Berlingske Business

Tilbage til artiklen