Del : SMS
Berlingske Business

Derfor kører James Bond ikke i Tesla

Benzinbilister
James Bond kører en Aston Martin DB10 i den nye »Spectre«. Men hvis han selv kunne vælge, ville han køre Tesla, mener Teslas grundlægger sjovt nok. Foto:

James Bond kører endnu en gang Aston Martin i den nyeste film i serien. Teslas grundlægger Elon Musk har en god forklaring på, hvorfor han ikke kører i Teslas rappe elbiler.

Artiklen fortsætter under annoncen

James Bond har kørt i alt fra Lada til Aston Martin, men aldrig i en Tesla, og det kommer næppe til at ændre sig, hvis man spørger elbilproducentens grundlægger Elon Musk.

»De kræver alt for mange penge, for at han skal gøre det. Vi har en politik om ikke at bruge penge på den slags. Jeg kan ikke lide ideen om at betale nogen for at lade som om de kan lide vores bil. Det virker forkert,« lød det fra topchefen i forbindelse med åbningen af Teslas nye fabrik i Holland.

»Men ville James Bond køre Tesla? Ja, det tror jeg bestemt, han ville. Men product placement fylder for meget i film i vore dage.«

Da James Bond i »Skyfall« droppede sin sædvanlige vodka-martini til fordel for en Heineken kostede det eftersigende bryggeriet over 300 millioner kroner.

bond

Den stenrige Elon Musk er stor fan af James Bond og har indbygget en lille gimmick i elbilerne. Trykker man på således på Tesla-tegnet på den store touchscreen og efterfølgende taster 007, ændrer skærmen sig, så den viser James Bonds' specialbyggede Lotus Esprit fra »The Spy Who Loved Me«, der kan blive til en undervandsbåd.

I stedet for at justere bilens kørehøjde, kan man nu i stedet vælge antal fod under havets overflade.

Se her, hvordan man skifter til undervands-mode i Teslaen

 

Onsdag - tesla

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere