Del : SMS

Bureau: Scandlines sættes til salg til januar

Scandlines2_Business
Scandlines blev i 2007 købt af to kapitalfonde for 11,2 milliarder kroner - sælgerne var den danske stat og Deutsche Bahn. Foto:

DFDS skal være blandt de seriøse bejlere til Scandlines, som blandt andet driver ruterne Gedser-Rostock og Helsingør-Helsingborg.

Artiklen fortsætter under annoncen

Rederiet Scandlines vil blive sat til salg i januar. Det oplyser kilder til nyhedsbureauet Reuters, der desuden kan fortælle, at DFDS og det italienske rederi Grimaldi vurderes at være de eneste potentielle bejlere i branchen. Rygterne om et kommende salg blev første gang sat i søen af Reuters i september.

Ejerne af Scandlines er kapitalfondene 3i og Allianz Capital Partners. De første orienteringsdokumenter om salget ventes udsendt i januar næste år, hvorefter ejerne håber at kunne lukke en aftale i løbet af første halvår.

Scandlines opererer en lang række ruter i Østersøen, blandt andre Gedser - Rostock.

For omkring halvanden uge siden konstaterede DFDS' topchef Niels Smedegaard i et interview med Ritzau Finans, at tiden er inde til sætte en velspækket krigskasse i arbejde, og at DFDS er interesseret i at købe op inden for begge koncernens hovedben, shipping og logistik.

- Vi kigger i Nordeuropa, der er vores hjemmemarked, forklarede Niels Smedegaard.

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere