Del : SMS
Berlingske Business

BMW kørte rekordsalg hjem

pix-bilbil
BMW Group er efter rekordåret optimistiske omkring 2014, hvor blandt andet BMWs første el-bil kommer på markedet,  Foto:

Danskerne har i 2013 sat sig til rette i langt flere nye BMWer end tidligere. Verdens største producent af luksusbiler BMW Group fik et rekordår i Danmark.

Artiklen fortsætter under annoncen
BMW Group kan se tilbage på et år, hvor der er blevet købt betydelige flere biler end tidligere på dansk jord. 

I 2013 blev der både sat salgsrekord for BMW, MINI og Motorrad i Danmark. 4.000 BMWer rullede ud fra forhandleren mod 2.967 styk i 2012. Og over 500 MINIer blev sendt afsted. Det antal lå året før på 362.

VW Up


BMW Group er derfor optimistiske i forhold til salget i 2014. 
 
»2014 bliver et spændende år. Vi skal lancere flere nye modeller end nogensinde før i firmaets historie. Og det er ikke bare nye modelvarianter, men helt nye koncepter. Det betyder ligeledes nye kundegrupper og nye salgskanaler,« siger administrerende direktør, Jan Askholm. 

For eksempel bliver BMWs første el-bil lanceret i maj. Og en ny udgave af MINIen kommer ud til marts.

octavia


BMW Group oplever ikke kun medvind i bilsalget. For sjette gang i træk har BMW Danmark vundet årets AutoIndex-undersøgelse, der ser på kundetilfredshed. 

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere