Del : SMS
Berlingske Business

Bekymrede passagerer kræver svar fra SAS

SAS
Passagerer vil have klar besked fra SAS. Foto:

SAS' usikre fremtid får passagerne til at henvende sig til flyselskabet på Facebook og via opkald for at få svar på, hvordan de er stillet, hvis selskabet går konkurs, eller medarbejderne går i strejke.

Artiklen fortsætter under annoncen

"Jeg skal til London i næste uge, hvad gør jeg, hvis I strejker? Skal I tilbyde mig en rejse hos et andet selskab, så jeg kan komme af sted som planlagt?"

Sådan lyder spørgsmålet fra en ængstelig passager på SAS' officielle Facebook-side her til morgen. Der er flere indlæg i samme genre, og hos SAS' callcenter kan man også mærke passagerenes tiltagende usikkerhed om selskabets fremtid. Det siger pressechef Trine Kromann-Mikkelsen.

"Gennem den sidste tid har der været øget opmærksomhed på SAS i medierne, og det er blevet intensiveret fra mandag, hvor vi lagde vores plan frem. Vores callcentre siger, at de har oplevet en øget volumen af spørgsmål fra kunderne, uden at det dog er voldsomt, siger hun til Business.dk.

"Det er selvfølgelig også noget, vi har været opmærksomme på kunne ske."

Vi flyver efter planen

Den tilbagemelding, passagerne som udgangspunkt får, er, at det er "business as usual", forklarer pressechefen.

"Det er svært at komme med et standardsvar, for passagerne kommer jo med forskellige henvendelser. Men hvis man skal koge det ned, så er vores vigtigste budskab, at vi flyver efter planen, der er ikke ændringer i trafikken. Vi forstår uroen, men vi har en plan for SAS' fremtid, " siger Trine Kromann-Mikkelsen.

Man kan også tage sine egne forholdsregler, hvis man er bekymret for en egentlig konkurs.

"De fleste kunder er forstående og reagerer fornuftigt. Men hvis de fortsat er bekymrede, opfordrer vi dem til at undersøge, hvilken dækning de har i deres private forsikringsselskab, og hvilken dækning de har via deres bank," siger hun.

Viser sympati for medarbejderne

Flere af call-centrenes medarbejdere oplever ifølge pressechefen også, at passagerne viser sympati for den situation, de står i.

"Det er jo administrativt personale, der også bliver ramt af nedskæringerne. Og det er kunderne i mange tilfælde opmærksomme på," siger Trine Kromann-Mikkelsen

0 Kommentarer

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.
Dette kan gøres på print i Berlingske og Berlingske Business, eller online på b.dk og business.dk.

Ønsker du at vide mere om BrandView, bedes du kontakte content marketing afdelingen Public Impact via e-mail: info@publicimpact.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

Hør investeringsdirektør Henrik Olejasz fortælle hvor galt det i virkeligheden står til med Italien, og om vi er på vej mod en ny EU-krise efter nej'et ved folkeafstemningen søndag:

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere