Del : SMS

Avis: Waterfront skulle tjekke minister for DSB

aaa
Foto:

DSB bad det skandaleombruste PR-bureau Waterfront skaffe oplysninger om transportminister Henrik Dam Kristensen (S) og hans synspunkter, hævder Jyllands-Posten.

Artiklen fortsætter under annoncen

Samarbejdet mellem DSB og det stærkt kritiserede PR-bureau Waterfront handlede ikke bare om at holde kritiske journalister beskæftiget.

Ifølge Jyllands-Posten bad DSB også Waterfront om at undersøge transportminister Henrik Dam Kristensens (S) holdninger på trafikområdet nærmere.

Ifølge avisen bad underdirektør i DSB, Claus Klitholm, lederen af Waterfront, Lars Poulsen, om at undersøge, hvordan Henrik Dam Kristensens synspunkter hang sammen.

- Kan I hjælpe med at opklare, hvorfor ministeren sondrer på den måde, og hvorledes han forestiller sig processen om den anden del af aftalen, skulle Claus Klitholm ifølge Jyllands-Posten have skrevet i en mail til Lars Poulsen 20. marts 2012.

Anledningen var en undren over, at ministeren havde bedt transportsektoren komme med input til, hvordan den offentlige transport kunne gøres billigere og ikke bedre.

Cirka er måned efter svarer Lars Poulsen via mail, som også sendes til DSBs strategiske kommunikationschef:

» Jeg havde et par timer sammen med Henrik Dam i aftes, vi fik drøftet både DSB specielt og økonomi til infrastruktur generelt«, skriver han og fortsætter senere »alt dette er sagt i fortrolighed (...)«.

Henrik Dam Kristensen kan ikke genkende Jyllands-Postens udlægning, og han afviser over for avisen, at han nogensinde skulle have talt fortroligt med Lars Poulsen.’

Transportministeren betegner mailen som »en overdrivelse af de faktiske forhold.«

Business blogs Alle blogs

Forsiden lige nu

Til forsiden

Business anbefaler

Gratis breaking news på mobilen

Send BUSINESS BREAK til 1929 og modtag en SMS med en bekræftelse. Det er gratis - tilmelding koster kun almindelig takst. Du kan til hver en tid afmelde tjenesten igen.

Afmeld: sms BUSINESS BREAK STOP til 1929

Tilmeld Afmeld

Business Nyhedsbrev

Få breaking news og det bedste overblik fra Business.dk morgen og eftermiddag - eller modtag hver uge et prioriteret overblik over investorstof, privatøkonomi, ejendomme, digtal, karriere, media og vækst.

Se alle nyhedsbreve

Business i billeder

Se alle

BrandView Hvad er Brandview?

BrandView er en service fra Berlingske Media, hvor virksomheder har mulighed for at kommunikere deres specialviden direkte til brugere og læsere af Berlingske.

Brandview produceres i tæt samarbejde med Public Impact, som er Berlingske Medias content marketing bureau. Læs mere om Public Impact og Brandview eller kontakt salgschef Suzie Hove på suzh@berlingskemedia.dk.

<p>Henrik Olejasz Larsen</p>

For under et år siden var olieprisen i frit fald. Hele verden holdt vejret og markederne skælvede af både glæde og gru. Men pludselig er der ingen, der taler om olie længere. Hør investeringsdirektør...

Business Events Se alle

Business.dk anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer. Denne information deles med tredjepart. Læs mere